گوگل ادوردز Ad Words، یکی از ابزارهای موثر تبلیغات آنلاین برای کسب و کارها به حساب می آید. شرکت ها و سایت ها به گوگل هزینه پرداخت می کنند تا در صورت سرچ عبارات مربوط به کسب و کارشان، صفحه ی آنها در صدر لیست جستجوگر گوگل نمایش داده شود، در این موارد لینک سایت ها با علامت ads در کنارشان مشخص می شوند. باید بدانید که اکثر صاحبان کسب و کار، بازاریابان حرفه ای و استراتژیست ها از تمام ­مزیت هایی ­که گوگل ادوردز یا Ad words دارند استفاده نمی کنند و با ­بهترین نوع تبلیغ ­برای شرکت خود آشنایی ندارند. در ادامه ۷ ویژگی گوگل ادوردز که از وجودشان مطلع نبودید، مطرح خواهد شد، با استفاده از آنها می توانید کمپین های تبلیغاتی سطح بالاتری را اجرا کنید­.

۱ ) کمپین های تماس تلفنی در تبلیغات گوگل ادوردز ( AdWords )

تبلیغات تماس تلفنی (Call – Only) تبلیغات متنی هستند که به گونه ای طراحی شده اند تا مخاطبان با خواندن آنها تشویق به برقراری تماس با شرکت مذکور شوندگوگل عنوان کرده است که ۷۰% جستجوگران به صورت مستقیم از نتایج به دست آمده از جستجوها، با کسب وکارهای مورد نظرشان تماس برقرار می کنند. با استناد به همین رفتار مصرف کنندگان، در فوریه ی ۲۰۱۵، کمپین تماس تلفنی Call – Only Adword های گوگل معرفی شد. این کمپین برای کسب و کارهایی است که ارزش بیشتری برای تماس تلفنی قائل اند تا بازدید از سایت

کمپین ­های تماس تلفنی ( Call – Oly ) فقط برای گوشی­ های همراه یا ابزاری که با یک کلیک روی جمله­ ی کوتاهی قادر به برقراری تماس باشد، مورد استفاده قرار می­ گیرد. درتئوری، هر کلیکی که برای آن پول پرداخت می­ کنید، منجر به یک تماس تلفنی به شرکت شما می­ شود. برقراری ارتباط این چنینی با مخاطب به شما اجازه می­ دهد استراتژی بازاریابیپیشنهادی مناسبی را، بر اساس ارزشی که شرکت­تان برای برقراری تماس تلفنی قائل است، خلق کنید.

۲ ) ملحقات تبلیغات در adwords :

آیا تا به حال متوجه این امر شده ­اید که برخی از تبلیغات طولانی­ تر و حجیم ­تر از سایرین بوده و ویژگی­ های مازاد بر سایرین دارند؟ دلیل آن این است که آنها از ملحقات تبلیغ استفاده می ­کنند! این ملحقات به شما اجازه می ­دهد که به رتبه بندی کلیک بالاتر ( CTR )، افزایش رویت، و خلق تجربه ی بهتر برای کاربران، دست یابید. برای آنکه با این ملحقات آشنا شوید خلاصه ­ای از عملکرد آنها در زیر عنوان شده است :

  • ملحقات لینک سایت به شما این امکان را می ­دهد که لینک­ هایی از وبسایت­ تان را به آن اضافه کنید تا به این صورت به افراد کمک کنید راحت تر شما را پیدا کنند.
  • ملحقات تماس این قابلیت را به وجود می­ آورد تا بازدیدکنندگان با کلیک بر روی شماره تلفن بتوانند با شما تماس برقرار کنند.
  • ملحقات توام با نوشته­ ی راهنما : در این مورد شما می­ توانید متن اضافی به تبلیغ خود اضافه کنید و در آنجا دلیل تمایز خود را با رقبایتان بیان کنید.
  • ملحقات مکانبه جستجوگران اجازه می ­دهد مکان شما را پیدا کنند یا با شما تماس تلفنی برقرار کنند ( امکان برقراری تماس، نشانگر نقشه، کمک به مکان یابی )

 

  • ملحقات مروری به شما این امکان را می ­دهد که مروری بر منابع معروف داشته باشید.
  • ملحقات نرم افزاریبه جستجو گران این امکان را می­ دهد با کلیک بر روی یک لینک بتوانند به برنامه ­ی بازار بروند و برنامه ­های مربوط به برند را دانلود کنند.
  • اخبار کوتاه ساختار یافتهبه شما اجازه می ­دهد متون توصیفی به تبلیغات خود اضافه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات به مخاطبان خود بدهید.

۳ ) همخوانی adword با مشتریان :

اگر شما از رویکرد بازاریابی داخلی بر مبنای بهترین عملکرد (Best Practice) در صنعت خود استفاده می­ کنید، به احتمال قوی به واسطه تلاش هایی که در این راستا انجام داده­ اید، تعدادی لیست ایمیل تهیه کرده ­اید. خوشبختانه، Ad Word ها روشی برای هدف قرار دادن آن کاربران و مشتریان مشابه در موتورهای جستجوی گوگل، دارند.

شما اکنون می ­توانید لیست ایمیل­ های خود را آپلود کنید تاAd Word ها، زمانی که آنها از Gmail یا جستجوی گوگل استفاده می­ کنند، به نمایش درآیند. این کار به شما این امکان را می­ دهد که محصول جدید خود را به آنها معرفی کنید و دوباره آنها را در تعامل با طیف فروش درآورید.

۴ ) سفارشی کردن Ad Word :

سفارشی کردن تبلیغات ادوردز شما را قادر می سازد تا عبارات موجود در تبلیغات تان را براساس جستجوی استنطاقی و پرسش جویانه ی جستجو گران، تغییر دهید. برای مثال، اگر در یک طبقه مشابه چندین محصول دارید، می توانید ادوردزهای خود را با قابلیت سفارشی سازی ایجاد کنید در این صورت کلمه ای که توسط جستجو گران تایپ می شود با محصول مشخصی همخوانی پیدا می کند.

این مورد همچنین در زمانی که فروش یا پیشنهادی برای ارائه دارید، بسیار مفید است. در تبلیغات سفارشی شده لازم است هر روز متن تبلیغ خود را تغییر دهید تا در مقابل کاهش آمار بازدید، واکنش نشان دهید، اما از این طریق می ­توانید پارامتری را در گوگل ادوردز خود ایجاد کنید که هر روز به صورت خودکار متن تبلیغی را به محتوای جدید تبدیل کند.

۵ ) مورد هدف قرار دادن علایق در Ad wordها :

روزهایی که تنها روش برای مورد هدف قرار دادن محققان، از طریق کلیدواژه ­ها بود، به پایان رسیده. این روزها شبکه­ ی نمایشی گوگل روش های متفاوتی را پیشنهاد می­ دهد که از طریق آن می ­توانید مخاطبانتان را به وسیله­ ی علایقشان مورد هدف قرار دهید. به این صورت شانس اینکه تبلیغات شما برای افرادی که به احتمال قویتری به محصولات و خدمات شما علاقه دارند به نمایش درآید، افزایش خواهد یافت.

مخاطبان In – Market :

مخاطبان In – Market آن دسته از مخاطبان هستند که در مورد محصول و خدمات شما جستجو می ­کنند و آن را با سایر محصولات مقایسه می ­کنند. چگونه میتوان به این مخاطبان دسترسی یافت؟ گوگل تاریخچه جستجو­ی افراد را (از طریق ردگیری کوکی ­ها) مد نظر قرار می­ دهد تا بفهمد افراد در مورد کدام بخش از بازار جستجو می ­کنند، و موقتا آنها را با آن بازار طبقه بندی می ­کند. بنابراین تبلیغاتی را که متناسب و همسو با جستجوی افراد است را به آنها نمایش می ­دهد.

مخاطبان سببی Affinity  :

در مقایسه با مخاطبان In – Market مخاطبان سببی (Affinity) براساس علایق و هویت کلی تحلیل می­ شوند. گوگل الگوهای آنلاین را تحلیل می کند تا مواردی که احتمالا همجنس به یک گروه و دسته بندی علایق خاصی هستند را بیابد. این به آن معنی است که ممکن است این مخاطبان عملا در اینترنت محصول به خصوصی را جستجو نکرده باشند اما با افرادی که آنها را انتخاب کرده و به دنبال آن بوده اند ارتباطاتی دارند که منجر به آن می شود که به احتمال قوی به محصول انتخابی آنها (سایر افراد مشابه در گروه) علاقه مند باشند ( مثلا طبقه بندی دانشجویان ).

۶ ) توسعه­ ی دانلود مستقیم برنامه( App ) در Ad Words :

برای شرکت ­هایی که نرم افزارهای خود را دارند، گوگل امروزه تبلیغات توسعه ­ی نرم افزار را پیشنهاد می ­دهد. شما می توانید به راحتی برنامه خود را در نرم افزارهای بازار قرار­ دهید تا افراد با زدن یک دکمه از گوشی تلفن همراهشان، آن را برای خود دانلود کنند و مورد استفاده قرار ­دهند.

انجام این کار گام ­های اضافه­ ای که کاربران برای استفاده از نرم افزار شما باید بردارند را حذف می ­کند، مانند بازدید از وبسایت شما برای دانلود نسخه ی نرم افزار یا دانلود برنامه ­ی بازاری که اجازه­ ی دانلود برنامه مورد نظر را به آنها بدهد.

۷ ) ویرایش Ad word :

این ویژگی آخرین ویژگی در مورد ادوردزهای گوگل است که آگاهی از آن به شما کمک می کند که کمپین های خود را مدیریت کنید و در صدر باشید. ویرایش AdWord یک نرم افزار کامپیوتری مجانی است که می توانید آن را دانلود کنید و حساب های چندگانه را به صورت آفلاین مدیریت کنید. مزیت آن در این است که به شما این امکان را می دهد که با استفاده از واسط مبتنی بر شبکه در زمان کمتر کارهای بیشتری انجام دهید.

ویژگی­ های عنوان شده قابلیت ­های زیر را شامل می­ شوند :

  • بخش­ های مختلف حساب کاربری شما را در زمان یکسان نشان می ­دهد.
  • موارد را در کنار هم ویرایش می ­کند.
  • از کلیدواژه ­ها به عنوان میانبرهایی برای اتصال کاربران به سایت شما استفاده می­ کند.
  • به راحتی می ­توان تغییرات را حذف و دوباره اعمال کرد.
  • ویرایش کلی برای ایجاد تغییرات چندگانه

گام پایانی استفاده از گوگل ادوردز

آیا با این ۷ ویژگی­ Ad word ها آشنایی داشتید؟ آیا از آنها در کمپین ­های خود استفاده می ­کنید؟ سعی کنید این ابزار را به کار بگیرید تا کمپین­ های خود را به بهترین نحو ممکن اداره کنید. تبلیغات گوگل ادوردز توسط شرکت ­های زیادی به کار برده می­ شود، البته انجام آن هزینه هایی هم در بر دارد، اما باید بررسی کنید اجرای آن به صرفه است یا خیر؟

منبع سایت :https://belovedmarketing.com

نویسنده :مهسا احمد پور